Projektas – BeneLux800km.

Projektas – BeneLux800km. – baigėsi.

Projektas – BeneLux800km. – baigėsi. Dar viena įsiminta kelionė po Militaristinį Beniliuksą - keliavome dviračiais po centrinę Beniliukso dalį – pietinius Nyderlandus, Belgiją, trumpam užsukome į Prancūziją. Puikiai savo darbą išmanančio karybos istoriko, profesoriaus Valdo Rakučio vedami atradome naujas ir mums nepažįstamas vykusių karų ir ginklavimosi varžybų detales, gyvai stovėdami mėnesius trukusių mūšių, apgulčių, fortų vietose, susipažinome su karybos taktika, ginkluote, politiniu kontekstu įspūdingais karo mastais ir... kitokiomis „pikantiškomis“ detalėmis.
Karo tema karaliavo visos kelionės metu – nes būtent šiuose kraštuose ypatingai gausu karinio paveldo objektų, leidžiančių prisiliesti prie didžiosios karybos paslapčių.

Bet juk ne viskas kare yra karas. Siauros senamiesčių gatvelės, tarsi Venecijoje kanaluose plaukiojantys laiveliai, jūros pakrantė, saulės palydėtuvės, aikčioti verčianti architektūra, miestietiškas šurmulys, belgiškas alus, gamta, tobulo šokolado skonis žygio metu tikrai nebuvo tabu. Papildomo šarmo žygiui suteikė šeimyniška atmosfera (susigyvenome nuo pirmosios dienos) – bendros vakarienės, pašnekesiai iki išnaktų ir pučiamo „rago“ signalas kiekvieną rytą, kviečiantis ropštis iš palapinių ir versti naują kelionės dienos puslapį.

Kelionės metu važiavome įvairia vietove – lygumomis, kalvomis, kirtome pramoninius rajonus, žvyruotas atkarpas, dviračių takais (pastarųjų jų buvo dauguma), įvairiomis oro sąlygomis (temperatūriniai svyravimai nuo +12° iki + 35°), per lietų, vėją ir kaitrą, o kartais viskas būdavo vienu metu. Visus buities ir kelionės daiktus vežėmės su savimi (ant dviračio). Šalis pamatėme „iš vidaus“ įvairiais rakursais – nenudailintas, be viešbučių blizgučių, restoranų, baseinų, netikrų šypsenų.. todėl pakankamai objektyviai galėjome susidaryti nuomones apie aplankytas vietas, žmonių svetingumą, jų žinias apie Lietuvą, infrastruktūrą keliavimui dviračiais, vyraujantį gyvenimo ritmą ir t.t. Žinių ir naujų potyrių bagažas tikrai didžiulis. Taip kad skaitytojau – jei nežinai kas yra poterna, kontreskarpinė siena, fligelis, kaponierius, kazematas, redutas – klausk drąsiai – atsakys bet kuris iš 11-os narių keliavusių po Militaristinį Beniliuksą!
Mintys jau krypsta į ateitį – apie 2-ą kelionės dublį – pietinius Nyderlandus ir Liuksemburgą.
Trumpa statistika:
Žygyje dalyvavo 11 dviratininkų, startavome ir žygį baigėme Eindhoven‘o oro uoste.
Dviračiai transportuoti lėktuvu. Dviračiais per 9 dienas nuvažiuota 707 km. Traukiniu - apie 150 km. Viso: apie 860 km. Kelionės maršrutas: Eindhoven – Maastricht – Liege – Huy – Namur – Vaterloo – Brussels - Kortrijk – Iepres – Dunkerque – Nieuwport – Oostende – Brugge – Gent – Antwerpen – BaarleHertog – Eindhoven.

Kaip visada po kelionės minčių ir įspūdžių daug, o visa gauta informacija ir įgyta patirtis laikui bėgant susigulės ir tikrai bus panaudota. Tai dar vienas investicinis paketas į save – kuris niekada nenuvertės.
Keliauk – Pažink – Atrask!!!